» هدف از ساخت وب سایت چیست؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

هدف شما از ساخت و مدیریت وب سایت چیست؟

قبل از اینکه بخواهید وب سایت خود را راه اندازی کنید و یا حتی پس از ساخت و راه اندازی و آزمایش قابلیت های وب سایت خود، از خود بپرسید که هدف از ساخت و راه اندازی وب سایت چیست؟ چه برنامه ای برای ز ساخت و مدیریت وب سایت داری؟ دلیل اینکه کاربران وب می خواهند از وب سایت شما بازدید کنند، مقالات شما را بخوانند یا از شما خرید کنند چیست؟ اگر نتوانید به این سوال پاسخ دهید، قطعا در راه خود شکست خواهید خورد.

 

هدف از ساخت وب سایت چیست؟

در ابتدا بهتر است هدف و برنامه خود را برای ایجاد سایت بیان کنید. در واقع شما که قصد ایجاد یک سایت را دارید به دلایلی این کار را انجام داده اید و انتظار دارید بازدیدکنندگان را به صفحه خود جذب کنید. شاید قصد دارید آخرین اخبار ایران و جهان را در سایت خود قرار دهید، مقالاتی در زمینه های مختلف منتشر کنید، متن، تصویر یا فیلم آموزشی را در سایت خود قرار دهید، یا شاید بخواهید یک فروشگاه اینترنتی کوچک یا بزرگ برای فروش محصولات ایجاد کنید. این قسمت از هدف شما بیشتر به حوزه کاری شما مربوط می شود.

 

بنابراین اولین قدم شما در ایجاد وب سایت قبل از انجام سایر اقدامات باید بیان این اهداف و برنامه ها باشد و نباید به سادگی از کنار این سوال بگذرید. اما چگونه و چگونه می توانیم این اهداف و برنامه ها را برای وب سایت خود تعریف کنیم؟ در واقع این مشکل یکی از مشکلات اصلی بسیاری از افرادی است که قصد راه اندازی وب سایت را دارند. مشکلی که می تواند منجر به از دست دادن سرمایه شما شود.

 

چطور برای وب سایت خود هدف مشخص کنیم؟

قبل از هر چیزی باید زمینه کاری خود را مشخص کنید و با تهیه لیستی توقعات خود را از کاربران هدف خود مشخص کنید. پس از آن سوالات زیادی در ذهن خود مطرح کنید و سعی کنید به آن‌ها بهترین جواب‌ های ممکن را بدهید. در اینجا برخی از مهم‌ترین این سوالات را برای شما تهیه کرده‌ ایم:

  • چه چیزی وب سایت، محتوا و محصولات شما را از سایرین متمایز می‌کند؟
  • مطالب یا محصولات شما چه تغییر در روند کاری یا زندگی افراد ایجاد می‌کنند؟
  • چرا بازدیدکننده باید جذب سایت شما شود و در آن بماند؟
  • دلیل ارائه مطالب موجود در سایت چیست؟ درآمد زایی یا دلیل دیگری؟
  • مشتریان و بازدیدکنندگان را از اهداف خود مطلع کنید

    هنگامی که اهداف وب سایت را برای خود تعریف کردید و متوجه شدید که چرا باید یک سایت داشته باشید، بهتر است آن اهداف و برنامه ها را برای کسانی که از سایت شما بازدید می کنند به وضوح تعریف کنید. خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد.

    صفحه اصلی جذاب: موثرترین قسمت هر وب سایت، صفحه اصلی است که کاربر برای اولین بار با آن

    مواجه می شود و تصمیم می گیرد بماند یا ترک کند.

     

    ایجاد محتوای کاربر پسند: شاید مهمترین دلیل برای جلب رضایت کاربران و نگه داشتن آنها در سایت، ایجاد محتوای مفید و جذاب باشد.

     

    جذابیت بصری: یکی دیگر از دلایلی که بدون شک جواب می دهد استفاده از تصاویر است. شما می توانید اطلاعات زیادی در مورد اهداف خود در اختیار کاربران قرار دهید.

     

    با رعایت این نکات ساده به راحتی می توانید اثربخشی آن را ببینید و از نتایج آن لذت ببرید. به همین ترتیب، می توانید مشتریان و بازدیدکنندگان را در مورد اهداف خود آگاه کنید و نیازی به تلاش مداوم برای انجام این کار ندارید.

     

    نتیجه

    احتمالا با خواندن این مطلب، فکر داشتن یک وب سایت در ذهن شما ایجاد شده است و می خواهید اهداف خود را برای راه اندازی آن مشخص کنید.پس سریع تر برای طراحی وب سایت اقدام کنید

     





:: برچسب‌ها: طراحی_سایت , سایت , وب_سایت , وب , طراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : mahsa
ت : دو شنبه 7 آذر 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی